wtorek, 26 lipca 2016

16 "Wtajemniczenie" Tomasz Węcki



Tytuł: Wtajemniczenie
Autor: Tomasz Węcki
Wydawnictwo: Ridero, Spisek Pisarzy
Liczba stron: 134


"Wychodzisz z domu i zaczynasz się zastanawiać - czy wyłączyłem żelazko? (...) To nie umysł płata Ci figle. Istnieje niewidzialny świat duchów, które żerują na ludzkich emocjach, marzeniach snach. (...) Istnieją jednak potwory dużo groźniejsze; takie, które wybierają swoje ofiary starannie i dręczą je długo, zawzięcie, na wiele sposobów".



Tomasz Zając nie jest taki, jak my. Widzi dużo więcej, niż możemy sobie wyobrazić i niżby sam chciał. Myśląc "duch", wyobrażasz sobie postać, choć w części, przypominającą człowieka. Tomasz widzi je inaczej. To kreatury o komicznych lub przerażających obliczach, monstrualnie wielkie, inne - szkaradne. Macki, pazury, kolczaste ogony, żółte ślepia. Do wyboru, do koloru. Wrocław, jak i cały świat, został opanowany przez te stwory. Jedne, żywią się Twoją radością, więc będą podsycać pozytywne nastroje. Kolejne strachem, jeszcze inne smutkiem. Niektóre niegroźne, inne bardzo niebezpieczne.


"Gdybym mógł kogoś ostrzec: policję przed nadchodzącą falą samobójstw; lekarzy - przed epidemią depresji. (...) Nikt mi jednak nie uwierzy. Sam bym sobie nie uwierzył. Jedynym dowodem, jakim dysponuję, jest świadectwo zmysłów. Tyle wystarczy najwyżej na skierowanie do psychiatryka."

Tomasz zauważa człowieka z mroczną obrożą na szyi, z łańcuchem sięgającym nieba. Mężczyzna znajduje się pod wpływem potężnego ducha. Tylko Tomasz może pomóc ofierze, zlokalizować go i obezwładnić. Sprawa nie jest prosta, bo duch jest silny, dobrze się maskuje i ma na usługach inne straszydła. Zaklęcia nie działają, notatki - scheda pozostawiona przez dziadka - nie dają wskazówek. Kolejne osoby cierpią, a stwór jest coraz zuchwalszy. 

"Nazywam się Tomasz Zając i jestem potomkiem długiej linii psychopatów, sadystów i zwykłych małych skurwieli, którzy zupełnym przypadkiem byli również potężnymi czarnoksiężnikami."


Książka z gatunku urban fanstasy. Oczywiście, jako kompletnie zielona w fantastyce, zastanawiałam się nad rozszyfrowaniem tego terminu. Kiedy usłyszałam hasło "duchy", wiedziałam, że będzie dobrze. I było. Uwielbiam paranormalne klimaty, więc książkę mogę polecić fanom horrorów i oczywiście fantastyki. 

Duża pomysłowość twórcy. Tyle rodzajów duchów, że nie sposób je zapamiętać. Ich wygląd, zaklęcia - popis wyobraźni.

Fabuła interesująca, wciągająca, chcę więcej.. ale więcej nie ma i czuję niedosyt. Książka ma potencjał, ale jest zdecydowanie za krótka. Właśnie dlatego, że tak mnie porwała, chciałoby się czytać dłużej. 

Bohater pozytywny. Inny niż wszyscy, a jednocześnie zupełnie normalny. Pogodził się już ze swoją dolą, nauczył się żyć w świecie duchów. Jedne unieszkodliwia, inne wykorzystuje do swoich celów. Dowiadujemy się co nieco o jego przeszłości, ale dla mnie, za mało. 

Nie mogę nie wspomnieć, o urzekającej i mrocznej okładce oraz o ilustracjach wewnątrz książki. Zdecydowanie pozostawiły pozytywne wrażenie. 

Chciałabym, aby z tego pomysłu powstała pełnowymiarowa powieść. Albo chociaż kontynuacja. Chętnie dowiedziałabym się więcej o bohaterze, jego korzeniach, śledziła jego poczynania. 

Polecam. Mam nadzieję, że zapoznacie się z "Wtajemniczeniem" Tomasza Węckiego, bo to bardzo dobry debiut. Może wspólnie zachęcimy autora, by napisał więcej :) 

Ocena: 7/10


Edit: Książkę można zakupić lub ściągnąć w formie darmowego ebooka na stronie http://spisekpisarzy.pl/wtajemniczenie-oficjalna-strona-ksiazki/


6 komentarzy:

  1. Choć fantastyki nie czytam, to chętnie sięgnę po tę książkę. Tym bardziej skoro fani horroru będą zadowoleni, a ja się do nich zaliczam. ;)
    Książka wydaje się być bardzo interesująca. Twoja recenzja tylko podsyciła moją ciekawość. :)
    Pozdrawiam gorąco ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwarantuję, że przy dobrych wiatrach, książkę wyciągniesz w godzinę-dwie :) Bardzo dobry debiut. Jeżeli jesteś zainteresowana to książkę można nabyć lub ściągnąć darmowego ebooka na stronie http://spisekpisarzy.pl/wtajemniczenie-oficjalna-strona-ksiazki/

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. I jest ciekawa :) stąd mój czytelniczy niedosyt :) Jeżeli będziesz zainteresowana przeczytaniem, to zapraszam na stronę książki http://spisekpisarzy.pl/wtajemniczenie-oficjalna-strona-ksiazki/

      Usuń
  3. Rzeczywiście to bardzo krótka pozycja! Nie jest to mój klimat, ale rozumiem lekki niedosyt związany z jej długością. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozkręcała się naprawdę dobrze:) Mam nadzieję, że Pań Węcki będzie dalej tworzył i zaspokoi moją czytelnicza ciekawość. Gdybyś jednak chciała poświęcić chwilę tej książce, to zapraszam na stronę http://spisekpisarzy.pl/wtajemniczenie-oficjalna-strona-ksiazki , gdzie można pobrać darmowego ebooka. Może jednak poszerzysz zainteresowania o kolejny gatunek :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń